сряда, 8 декември 2010 г.

Маринована херинга

Тази рецепта става и за друга риба. Много често я правя с филе от херинга. Нужно е да имате хладилник, малко морска сол, ябълков оцет, олио и търпение. Може да си купите бутилка водка, да я сложите на вратата на хладилника "да отлежава" и да ви индуцира за положената риба, която се маринова.
Почистената херинга се наръсва с морска сол и се оставя покрита в хладилника за два три дена. Забележете, че не се покрива, а обилно се поръсва с морска сол. След като отлежи, се измива поставя се отново в подходящ съд и се покрива с една част ябълков оцет и една част вода. Целта е да се овкуси от оцета, костите да омекнат и да се изкисне от солта. Отново за няколко дни трябва да отлежи.
В дълбок тиган се загрява около чаша олио. В горещата мазнина се слага обелена и срязана на две глава лук, два три дафинови листа и черен пипер на зърна около супена лъжица. Когато лукът покафенее се изважда. В така овкусеното горещо олио се овалват филетата и се нареждат в подходящ съд, аз използвам буркани или дълбоки кутии за храна. Между тях поставям дафиновия лист и зърната черен пипер. Напълнените съдове се доливат с олиото. Ако  не достигне, се долива с ново обгорено олио с глава лук. Отлежава най малко една седмица, най добре две.
Дано и водката ви да е останала, аз не я обичам много, но с тази рибка добре се връзва :)
 Ако ви е почивен ден, може и да си пуснете подходящ филм :)))

8 коментара:

  1. Всякак я обичам аз, и без водка може.
    Много ми харесва предложението ти, Кате, ще направя по твоята рецепта ,че аз все готова маринована купвам-

    ОтговорИзтриване
  2. Ина, Пепчо, Женя благодаря за положителните коментари. Пепчо и аз купувах, че много обичаме, но след като опитах маринования сафрид на майка ,се отказах.

    ОтговорИзтриване
  3. я да видим какво става в този кокошарник?!
    Кате, исках да те питам нещо, кажи на какъв мейл мога да ти пиша?
    Лека седмица

    ОтговорИзтриване
  4. katja_i_g@abv.bg заповядай. Лека седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте, Катя

    Много ми хареса рецептата, вкъщи обичаме маринована риба. Досега обаче не съм приготвяла. Може ли да уточните количеството на рибата, солта и оцета. Сама май няма да мога. Рибата на един ред ли трябва да е наредена? Благодаря предварително.

    Лек ден! Лили

    ОтговорИзтриване
  6. Извинявай за закъснението. Няма нишо страшно. Не съм засичала количество. Рибата в подходяща тава на един слой поръсваш морска сол, след това може да добавиш и втори слой, отново поръсваш сол. Дори и да е повече солта не пречи. След това е важно кисненето в оцета и водата. Трябва да е покрита рибата с течност. А след банята с олио рибата си идва точно на място. Не е солена и кисела. Просто трябва да опиташ. И ако трябва да регулираш. Правила съм я с много и малко сол. Тя поема колкото има нужда. Успех!

    ОтговорИзтриване

Търсене в този блог