сряда, 18 август 2010 г.

Златни гръбчета

 И нашите гръбчета са златни, но тук, ще си говорим за пилешки. Обикновено пилешките гръбчета се ползват за супи и други варени ястия. У дома, често ги приготвям печени на фурна, мариновани по различни начини, особено сега в сезона на бирата. Повече ми допадат от крилцата, защото имат по малко кожа,  а и месото им е много по вкусно. Единственият им недостатък е, че трябва да се ядат с ръце, чашите с бира стават лепкави, салфетките залепват по пръстите. Често се случва, двама да отиват към банята с вдигнати ръце, като хирурзи преди операция, а друг да асистира и да отваря врати и кранове. Въобще мръсна работа. Мръсна ама вкусна!
 За рецептата са необходими килограм гръбчета, четири лъжици соев сос, кофичка кисело мляко, супена лъжица с връх къри, и лъжица брашно. Соевият сос, млякото и кърито се смесват. Гръбчетата се мариноват със соса за няколко часа в хладилник. Аз ги слагам в тавичка за печене и ги покривам с фолио.
Пекат се открити с млякото-без фолио, на предварително загряла силна фурна. Когато станат златисто червени се отделят в чиния за сервиране. Лъжицата брашно се размива в отделения сос от печенето и тавата се връща във фурната за 10-15 минути. Не съм пропуснала олио, просто няма нужда. Даже понякога ми се налага да отделям от соса.
  Как се хапват съм обяснила. Да ви е сладко и наздраве!

10 коментара:

  1. Аха-ха, уби ме с инструкцията за консумиране :)))

    Много вкуснички изглеждат, но лошото е, че моите глезанковци не обичат да глозгат... всъщност, що пък да е лошо, тъкмо за мен ще има повече :)

    Мерси за рецептата, Кате!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, не съм пекла пиле с кисело мляко....все още. Много ми допада твоята рецепта.
    За хапването с ръце и лепкавите пръсти да ти дам една идея, а :)
    Поставяш на масата купа с вода, в която има сок от лимон. Или обикновено лимонтозу, разредено с вода. Така не лепнат на салфетката :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ина, и моите не обичаха месо с кости. Но забелязаха че месото с кости е по вкусно и по добре се овкусава. Затова напоследък често им правя гръбчета :) :) Пепчо, често ползвам кисело мляко при печене. Така остава и сос. Това за купата е чудесна идея, като в рибен ресторант :) :)

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей, Кате,
    идеята ти е прекрасна,
    а като си представих как вървите с вдигнати ръце...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Дани, радвам се да те "видя"! Често ходим с вдигнати ръце, защото сме и любители на рибата :) :)

    ОтговорИзтриване
  6. да, да, добре са обяснени и ще се пробват в най-скоро време!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате,привет!Смях се с глас, толкова добре си описала рецептата с подробностите:) Непременно ще бъде изпробвана, огладнях само докато чета!:))

    ОтговорИзтриване
  8. Давай, Нуше! Няма само ние да ходим с вдигнати ръце :) :)

    ОтговорИзтриване
  9. Ядеш с едната ръка а с другата пипаш бирата

    ОтговорИзтриване

Търсене в този блог