петък, 26 февруари 2010 г.

Питка със сирене

Питката е най обикновена, правя я, когато не ми се готви вечеря и има мезета в хладилника  и хубаво вино. Харесвам леките теста, затова повечето ми рецепти са с хлебно тесто. Рядко меся на ръка, не защото не мога, а защото машината меси вместо мен. Когато бях бременна с малкия, се принудих да меся. Не понасях нищо изкуствено в храните. Затова, петелът ме съжали и ми купи машина. Затова сега съм тарикат, пиша рецепти за питки, ама не ги меся.
 За тестото е необходимо една чаша топла вода с половин кубче мая, по чаена лъжичка сол и захар и около половин килограм брашно. На намаслен плот се оформя кора от тестото с ръце. След това кората се намазва с маргарин, масло, или мас. Около 100 грама сирене се намачква с един белтък и се разпределя върху кората. Така накиченото тесто се навива на руло. Работи се с намаслени ръце. С нож се реже на парчета дебели около три пръста. Парчетата се нареждат с отрязания край в намаслена тава притискат се за да я запълнят изцяло. Питката се намазва с жълтък поръсва се със сусам и се напръсква с вода отгоре.  Втасва в силно нагрята и изключена фурна за около 15 минути. След това се изпича на умерена температура.
 Сега остана да нарежем пастармата и наденицата, да налеем по едно вино, да ударим юмрук на една глава лук, и да си кажем: Наздраве!

8 коментара:

  1. Наздраве, Кате и да ви е сладко :)))

    ОтговорИзтриване
  2. И аз (пека питки, а не меся)!
    Но машината е чудесен помощник - не толкова за месенето, колкото за втасването.
    Много съм доволна!
    Така поне започнахме да печем отново питки - иначе заради време, цапане - все отлагахме.

    ОтговорИзтриване
  3. Права си. Аз също много я харесвам :)

    ОтговорИзтриване
  4. Вече се изтарикатих, чакам я само да замеси, с повече мая и топла вода тестото бързо втасва и няма нужда да чакам час и половина на програма тесто. Просто вадя оформям. :)

    ОтговорИзтриване
  5. Хахах, това с юмрука ми хареса :))), както и питката, де :) Чудесна е!

    ОтговорИзтриване
  6. добре ми зву4и но може яице кам сиренцето маи

    ОтговорИзтриване

Търсене в този блог

какво беше